29 juli 2011

Pasta med köttfärsröra

Igår hade vi inget att äta till middag så jag vevade ihop det som fanns och det blev riktigt gott. Lägger ut receptet här så jag minns hur jag gjorde. Skönt med lite omväxling från den eviga köttfärssåsen det annars lätt blir till pastan!



Ingredienser
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
400g köttfärs
1 tärning köttbuljong
1 burk Crème fraîche
½-1 burk  Crème fraîche med fetaost och soltorkad tomatsmak
svartpeppar
socker
pasta
färsk persilja
(stekt svamp är nog gott i om man så vill)

Gör:
Hacka lök och vitlök och släng ner det i en varm stekpanna.

Lägg i köttfärsen och bryn den tills allt tecken på liv är utplånat (dvs genomstek). Häll i all Crème fraîche.

Krydda med 1 buljongtärning, lagom mycket svartpeppar, en nypa socker och lagom mycket färsk persilja. Rör ihop och smaka av. Ät med pasta. Tjoff.

3 kommentarer:

  1. Låter ungefär som den köttfärsrätten jag ska laga ikväll. =)

    SvaraRadera
  2. åhå! Vad heter den? Jag kom inte på något bra namn :)

    SvaraRadera
  3. Det är ganska mycket svartpeppar i så vi kallar den mest för pepparpasta typ. Och vi har ajvar och vanlig creme fraiche (eller grädde)i i stället för smaksatta creme fraichen... men ska kanske testa din i stället. Sen har vi hela 2 buljongtärningar i. :D

    SvaraRadera